1.5 Milyon Penguenden Oluşan Yeni Bir Koloni Keşfedildi

Bilim adamları, gizli kameralar ve uydu görüntüleriyle Antartika’da 1.5 milyon tane penguenden oluşan bir koloni keşfettiler.

Antartika‘da Danger Islands yani ‘Tehlikeli Adalar’ ‘da 1.5 milyon Adelie penguenlerinden oluşan  bir koloni keşfedildi. Nesli tükenmekte olduğu sanılan Adelie penguenlerinden bu kadar çok sayıda bulunması herkesi şaşırttı. Adeta Antartika‘da Adelie penguenlerinin gizli krallığı keşfedildi. 1.5 milyon tane Adelie penguenlerinden oluşan süper koloni Antartika‘nın kuzeyinde Tehlikeli Adalar’da keşfedildi.

Stony Brook Üniversitesi Ekoloji ve Evrim bölümünden Doç.Dr. Heather Lynch bu süper koloninin yeni keşfedilmesini adaların oldukça uzakta olmasına bağlıyor. Antartika‘nın kuzeyindeki Tehlikeli Adalar’a yazın bile ulaşmanın zor olduğu belirtiliyor. Bu süper koloninin keşfi dronelarla ve uydu görüntüleriyle yapıldı. Araştırmalar için özel navigasyon sistemine sahip dronelar ve NASA verileri kullanıldı. Northeastern Üniversitesi Makine ve Endüstri Mühendisliği Bölümünden araştırmacı yazar Prof. Hanumant Singh yeni keşfedilen bu penguen kolonisinin sadece penguen nüfusunun dinamikleri hakkında değil aynı zamanda Antartika‘daki sıcaklık,iklim,deniz buzulu değişimi ile ilgili de bilgi verdiğini belirtti.

Bu penguenlerin nasıl besin buldukları da şu anda araştırılıyor.

Bilim ve teknoloji alanındaki diğer yayınlara göz atmak için buraya tıklayabilirsiniz.