100 Milyon Yıllık Yeni Örümcek Türü Keşfedildi

100 milyon yaşında kehribar taşı içinde korunmuş yeni bir örümcek türü keşfedildi.

Çinli bilim adamları Myanmar’da yaptıkları çalışmalar sonucunda yeni bir örümcek türü keşfettiler. Yeni keşfedilen bu örümceğin boyu 2.8 mm civarında. Kuyruğu ise kendi boyunun yaklaşık 2 katı uzunlukta. Chimerarachne ismi verilen bu örümcek türünün soyu uzun zaman önce tükendi. Şu anda bilinen en ilkel örümcek olarak kayıtlarda yer alıyor.

Çin Bilimler Akademisi  Nanjing Jeoloji ve Paleontoloji Enstitüsündeki araştırmacıları tarafından yapılan çalışmalar Doğa Ekolojisi ve Evrim dergisinde yayınlandı.

Sizin de dikkatinizi çekmiştir. Bu örümcek türü diğer örümceklerden farklı olarak bir kuyruğa sahip. Diğer örümcek türlerinde kuyruk bulunmuyor. Ayrıca bilim adamlarına göre bu örümcekler ağlarını avlanmak için değil yumurtalarını saklamak, uyumak için güvenli bir yer yapmak, göç etmek için kullanıyorlardı. Yine bazı bilim adamlarına göre kuyruklu örümceklerin nesli tükenmemiş olabilir. Çünkü bu örümceklerin boyutları çok küçük ve henüz yeni keşfedildiler.

Kehribar taşının yine bu çalışmada önemli bir yeri var. Zira bu taşın canlı fosilini uzun süre koruyucu etkisi var. 100 milyon yıllık örümcekler dahi kehribar taşı içerisinde günümüze kadar ulaşabiliyorlar.

Daha önce de kehribar taşı içerisinde kene fosilleri bulunmuştu ve bu çalışma ile ilgili bir yazı paylaşmıştım. ‘Keneler Dinozorların Düşmanıydı‘ başlıklı yazıyı okumak için tıklayabilirsiniz.

Bilim ve teknoloji alanındaki diğer gelişmelere göz atmak için buraya tıklayabilirsiniz.