Afrika Dışındaki En Eski İnsan Fosili Keşfedildi

Afrika dışında bulunan dünyanın en eski insan fosili İsrail’de keşfedildi.

Şu ana kadar en eski insan fosilleri hep Afrika’da bulunuyordu. Nitekim hala Afrika’da bulunan insan fosillerinden daha eski bir fosil dünyanın başka bir yerinde bulunamadı. Bu da insanların ilk önce Afrika’da ortaya çıktığı ve bu bölgeden tüm dünyaya yayıldığını gösteriyor. Afrika’da bulunan insan fosillerinden bazıları 200 bin yıllık, bazıları 300 bin, 500 bin ve hatta 1-2 milyon yıllık insan fosillerinin bulunduğu haberleri de zaman zaman gelmekte.

Afrika dışında da oldukça eski insan fosilleri zaman zaman keşfedilmekte. Fakat henüz Afrika’daki fosillerden daha eskisi bulunamadı.

Afrika dışında şu ana kadar keşfedilen fosiller arasında en eskisi geçtiğimiz günlerde İsrail’de keşfedildi. Tel Aviv Üniversitesi ve Binghamton Üniversitesi (ABD) araştırmacıları İsrail’in Karmel dağındaki bir mağarada üzerinde birkaç dişi bulunan bir insan çene kemiği buldular. Yapılan araştırmalar sonucunda bu kemiğin yaşı 175-200 bin yıl olarak hesaplandı. Yaklaşık 200 bin yıl öncesinde yaşamış bir insanın kemiği şu ana kadar Afrika dışında keşfedilmiş en eski insan fosili olarak kayıtlara geçti.

İlk insanların Afrika’dan dünyaya göç edişi

Bilim adamları daha önce ilk insanların 200 bin yıl önce Afrika’dan diğer bölgelere göç ettiğini düşünüyordu. İsrail’de bulunan bu yeni kalıntıyla birlikte bu tarih 50 bin yıl daha geriye çekildi. Afrika’dan dünyanın diğer yerlerine göç eden bu ilk insanların da Afrika’da yaklaşık 300-500 bin yıl kalmış olabileceği belirtiliyor.

İlk insanların Afrika’dan dünyanın diğer bölgelerine nasıl göç ettiği, ne zaman göç ettiği gibi bilgilerin insan evrimini açıklama açısından önemli olduğu söyleniyor. Tel Aviv Üniversitesinden Hershkovitz şöyle diyor: “Bu bulgu, erken modern insanların genel olarak bildiğimizden daha önce Afrika’nın dışında bulunması modern insan dağılımı ve modern insanlık evrimine ilişkin görüşümüzü tamamen değiştiriyor”.

Bilim ve teknoloji alanındaki diğer gelişmelere göz atmak için buraya tıklayabilirsiniz.