Yeni evlerimiz Ay kraterleri olabilir !

Ay kraterleri yeni evlerimiz olabilir!

Yapılan güncel araştırma sonuçlara göre tıpkı dünyamızdaki mağaralar gibi Ay kraterleri içinde yaşamda mümkün olabilir.Kraterlerin lavlardan dolayı oluştuğu kanısı ABD ve Japonya‘nın yeni bilgilerle onaylandı.

Kraterler yeni evlerimiz olabilir !

Marius Hill bölgesi (Ay’da bir bölge) yakınında keşfedilen kraterlerin gelecek bir koloni için güvenli bir ortam oluşturabileceği düşünülüyor. Jeofiziksel Araştırma Mektupları’nda yayınlanan yazıda, Ay’ın yapısının potansiyel olarak insanlar ve araçlar için güvenli sığınak olarak hizmet etmek için “bozulmamış bir ortam” olduğu belirtiliyor.

Ay kraterleri yeni evlerimiz olabilir!

NASA ve JAXA bilim adamları bulguyu doğrulamak için radar ve yer çekimi verilerini kullanıyorlarMilyonlarca yıl önce Ay, lavlar ile yüzey boyunca oyukların oluşmasına neden olan bir çok volkanik ve önemli olay yaşadığı düşünülmekte. Bu lavlar boşaldığında kısmen boş bir kanalı geride bıraktılar ve bunlar bugün bilim insanlarının önemli araştırma konuları haline geldi.

Bu araştırmalar ile Mars ve diğer gezegenlerde koloniler kurma fikrine artık Ay da eklenmiş gibi görünüyor. İnsanoğlunun mağaralardan çıkıp şehirlere yerleşmesi ve şimdi başka bir gezegende tekrar mağaraya dönme çalışması oldukça ilginç görünüyor.

Ay’daki mağaraların yeni evlerimiz olabileceği ilginç bir detay bakalım sonuçları neler olacak.