Yapay Zeka Yeni Güneş Sistemini Keşfetti

NASA ve Google tarafından geliştirilen yapay zeka, bizim Güneş sistemimize benzer, 8 gezegenli yeni bir yıldız sistemi keşfetti.

Kepler teleskopu 2009’dan beri uzayı inceliyor. Bu süre içinde 150 bin yıldızdan veri elde edildi. Ayrıca  NASA ve Google da yıllardır ışık eğrilerini algılayan bir yazılım üzerinde çalışıyordu. Kuantum Yapay Zeka Laboratuvarı NASA ve Google 2013 yılında açıkladılar. Bu yapay zeka sayesinde, bir nevi gelişmiş bilgisayar sayesinde insanın algılamasının çok zor olduğu bir yıldızın eğimi hesaplandı. Çünkü yıldız çok zayıf sinyaller gönderiyordu. Ancak geliştirilen bu yapay zeka sayesinde 14 milyar veri incelendi ve yıldızın eğimi hesaplandı.

Algılanan bu yıldıza Kepler 90 yıldızı adı verildi. Bu yıldızın etrafında tıpkı bizim güneşimizde olduğu gibi 8 gezegen yörüngesi etrafında dönüyor. Ancak Kepler 90 sisteminde bu 8 gezegenin dışında başka gezegenlerin de olabileceği belirtiliyor.

Tespit edilen bu gezegenlerin isimleri şu şekilde : Kepler 90b, Kepler 90c, Kepler 90i, Kepler 90d, Kepler 90e, Kepler 90f, Kepler 90g ve Kepler 90h.

Tespit edilen gezegenlerden biri olan Kepler 90i, Kepler 90 yıldızı etrafında 2 haftada bir tam tur dönüyor. Bu gezegenin yüzey sıcaklığının da 800 Fahrenheit olduğu tahmin ediliyor.

Bu çalışma Astronomical Journal dergisinde yayınlanacak.

Bilim ve teknoloji alanındaki diğer gelişmeleri incelemek için buraya tıklayabilirsiniz.