Kepler Uzay Teleskobu Tekrar Göreve Başladı

NASA’nın daha önce uyku moduna alınan Kepler uzay teleskobu tekrar göreve başladı. Teleskop yeni gezegen araştırması için göreve hazır.

2008 yılında piyasaya sürüldükten sonra yaklaşık olarak on yıl süren nükleer yakıt buharı ile çalışan NASA‘nın 600 milyon dolarlık Kepler uzay teleskobu, geçtiğimiz Perşembe günü 1 aylık uyku modundan uyandırıldı ve tekrar verilerini dünyaya iletmeye başladı. Eğer başka bir aksilik olmazsa Kepler yeni gezegen araştırmaları için görev yapabilir.

2013 yılında Kepler uzay teleskobunun direksiyon sisteminde bir arıza yaşanmıştı ve o zaman “K2” görevini yürütüyordu. Şimdi teleskobun tekrar harekete geçirilmesiyle birlikte Kepler “K2” görevine kaldığı yerden devam edebilir. NASA uzmanları öncelikle yeterli yakıtın olup olmadığını kontrol edecekler, eğer yakıt varsa Kepler 19. göreve başlayacak.

K2 görevi Kepler‘in 18. göreviydi. Bu görevleri sırasında Kepler, 2.244 dışsal gezegen adayını ve 2.327 onaylı dışsal gezegeni keşfetti, 150.000 yıldızı taradı. Keplerin bir görevi de kendi güneşimize benzeyen yıldızları taramak, yaşam potansiyeli olan gezegenleri keşfetmek. 2015 yılında  Kepler şimdiye kadar saptanan büyüklüğü açısından Dünya’ya en çok benzeyen gezegenlerinden biri olan Kepler 542-b‘yi keşfetmişti.

Kepler‘in devamı niteliğindeki Transitlanın Ötesi Gezegen Araştırması Uydusu (TESS), Kepler‘den çok daha parlak yıldızlara bakabilme kapasitesine sahip. Ayrıca gezegenlerin kimyasal bileşimini de spektroskopi yoluyla belirleyebiliyor. TESS kısa bir süre önce çalışmalara başlamış olmasına rağmen, dışsal gezegenlerin daha ciddi gözlemlenmesi için  James Webb Uzay Teleskobu‘nu beklemek zorunda kalacak.

2040’lı yıllara kadar, teleskopların yaşam belirtisi olabilecek biyosignatları yakalayabileceği tahmin ediliyor.

Sizler de yorumlarınızı bu yayının altında paylaşabilirsiniz.

Bilim ve teknoloji alanındaki diğer yayınları incelemek için buraya tıklayabilirsiniz.